Etorkinek eskolarizazioan duten arazo nagusiena askotan hizkuntza da, baina ikus ditzakegunez adin txikikoen gurasoek, gero eta gehiago dira D ereduan matrikulatzen dituztenak."(2004-05 ikasturtean, derrigorrezko hezkuntzan, % 51 D eta % 22,6 B), herrialdeen arteko kopuruak oso ezberdinak dira (D ereduan Gipuzkoan % 66, Bizkaian % 45 eta Araban % 29). Hala ere, azken urteotan kasu guztietan gorako joera dago, eta Haur Hezkuntzako matrikulazio berrien gorakada bereziki adierazgarria da (2005-06 ikasturtean % 62,7 D, % 29,5 B eta % 7,8 A ereduan)."Mario Zapata.
Kontuan hartuz, ez dela erraza beste hizkuntz bat ikastea eta batez ere euskara erdara baino, adierazgarriak dira goian emandako datuak. Euskal Herriko etorkinek euskara ikastearen aukera handitu delako ikusten dugulako, zailtasunei aurre egiten dakitelako eta horrek gero euren formakuntzarako puntu positiboa delako.
Kontuan hartuz, ez dela erraza beste hizkuntz bat ikastea eta batez ere euskara erdara baino, adierazgarriak dira goian emandako datuak. Euskal Herriko etorkinek euskara ikastearen aukera handitu delako ikusten dugulako, zailtasunei aurre egiten dakitelako eta horrek gero euren formakuntzarako puntu positiboa delako.
Euskal Herriari begira, euskaldunen betebeharra, etorkinek gure kulturan sar dadin laguntzea eta konbentzitzea. Espainiar eta beste hainbat estatuetan orokorrean, haien hezkuntza hobetzen saiatzea, dituzten hezkuntz eskubideak ikus ditzaten isladatzea eta berton gizarteratzen laguntzea.
No hay comentarios:
Publicar un comentario