jueves, 31 de enero de 2008
Konpontzeko arazo larria
Gaurko gaian aurreko sarrerako amaierako esaldiarirekin bat dator. Hirugarren munduko herrialdetan haurrek sufritzen duten " explotación infantil " horren aurkerzpena egitera noa. denok kontzientzia izan dezagun zer nolako bizi-baldintzetan dauden eta arazo hori ikustaraziteko.
Gaur egun 40 miloi bat ume daude esplotaizo egoera honetan, bai fabriketan lanean, nekazaritzan arituak, industrian, meatokietan eta betse hainbat lenbideetan non euren baldintzak gutxienekoak dira. Segurtasunari dagokienez adibidez ez dago baldintza hori errespetatzerik, ez osasun baldintzak ez eta gutxiago oraindik adin baldintzak. Lanbide asko gainera arrisku handikoak dira eta haur askok betetzen dituzte, batzuetan ez zaie ordaintzen edota ordaintzekotan 10 euro hilero ematen zaie. Umeek ez dute ordu kopuru gutxi lan egiteko eskubidea, eurek 12-13 ordu sartzen dituzte lanean derrigortuta. Beste lanbide gogor bat da ere esplotazio sexuala, herrialde pobreetan izaten da batez ere neska hauen gurasoek inguru horretan sartzen dituztelako. Guzti hau gertatzen da batez ere eskolara joateko eskubidea ez dutelako, eta aipatutako hori da haur eskubide garrantzitsuenetariko bat lanetik kanpo.
Esplotazioa arazo horrek gertatzearen zergaiti asko aurkitu ditzazkegu, ez soilik askok esaten duten bezala pobrezia dela eta, beste batzuk aipatzekotan, marginazio soziala, tradizio kulturalak, emakumeen diskriminazioa, talde etnikoen prejuizioak, eskolarizaziorako sarbide desegokiak, beste talde batzuen presioak edota haur esplotazio sare bat izango lirateke. Azken hau esplotazio sareak sortzen dira multinazionalen eskuetatik, estatu handiko multinazionaleek duten boterea eta duten potentziaz baliatuz, herrialde txirotuen haurrak hartzen dituzte mende euren produktuak egiteko.
Arazo honen kontra hainbat estatuk sinatutako konbenio bati esker (Convencion de los derechos del niño) jakin daiteke gorbenuen betebehar nagusienetako bat dela honako hau; " proteger a los niños de la explotación económica y de realizar ningún trabajo que pueda ser peligroso o interferir en la educación del niño, o que sea peligroso para la salud física, mental o espiritual del niño o para su desarrollo social. "
Aurreko guztia eramaten gaitu arazo batera, haurrek ikasteko eta oinarrizkoa hezkuntza bat jasotzeko eskubiderik ez izatera, oinarrizko garapena izatearen aukera galtzea eta etorkizun hobe bat eraikitzeko aukerak ez izatea. Toki askotan haurrek tradizionalki toleratuta egonda ere, beste leku batzuetan alderantziz tatzen da Txina eta Indiako herri batzuetan adibidea da argia, non haur-lana gutxitu egin da, umeak eskoletara eramatera derrigortzen duen erabaki politikoa hartu delako. Beraz herrialde hauetan haurren lana ondo ikusita egongo da kulturalki eta politikoki onartuta badago.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario